Onze Marketing Diensten
Marketingplan, Propositie, Campagne, Event en Buyer Journey
Marketingplan, Propositie, Campagne, Event en Buyer Journey
Het marketingplan is de kern van de strategie. Het geeft aan hoe uw bedrijf de gestelde doelen bereikt, op welke termijn en met welke middelen. Marketing is dé manier om uw product of dienst bij de afnemer of de klant te krijgen.
Marketingplan
1. Onderzoek; doel, markt, organisatie
2. Strategisch; confrontatie markt & organisatie
3. Tactisch; marketing mix
4. Operationeel; operationeel marketing plan (actie!)
Hoe zet u uw product, dienst of bedrijf in de markt? Waarin bent u onderscheidend? Hoe communiceert u dit richting de markt? Een goed doordachte en uitgevoerde propositie maakt het verschil in de markt.
Propositiehuis bouwen
1. Doelgroep
2. Behoefte van de doelgroep
3. Belofte van de propositie
4. Onderbouwing van de belofte
5. Concurrentie
6. Onderscheidend vermogen van de propositie
7. Merkpositionering (positionering van het bedrijf in de markt)
Een goede campagne of een goed event is de uitvoering van uw operationele marketingplan. Hiermee presenteert u zich off- en/of online aan de markt. U moet opvallen en inspriren bij uw doelgroep!
Campagne / event
1. Campagne / event moet passen in uw marketingstrategie
2. Bepaal een leidend thema
3. Maak gebruik van aansprekende beelden / teksten / aanbiedingen
4. Zorg voor een call to action
5. Meten = weten
Zorgen voor leadgeneratie en sales conversie. Zowel off- als online.
Buyer Journey
1. Awareness; het probleem definiëren en commitment krijgen van de doelgroep om te willen veranderen
2. Consideratie; verhogen van ‘sense of urgency’ om het probleem op te lossen
3. Koopbeslissing; uw initiële beslisser voorzien van juiste informatie om draagvlak voor koop te creëren
4. Engage; u bindt de klant door het succes te meten en te delen met de doelgroep
Gerichte en goede content zijn zeer belangrijk in het proces. Denk hierbij aan artikelen, webinars, whitepapers, nieuwsbrieven, events, testimonials etc.
Wij inventariseren uw wensen en doelen en gaan voor u aan de slag.
Terugkoppeling vindt op week-, maand-, of kwartaalbasis plaats
Facturatie gebeurt op basis van feitelijke uren.
U tevreden, wij tevreden!